Sabtu, 1 November 2014

Percutian di Bukit Tinggi 2 (Dusun Nora)

Sabtu 01, November, 2014 di Bukit Tinggi kami bermalam di Dusun Nora yang terletak di lereng Bukit Berjaya Hills. Suasana sungguh mendamaikan. dengan harga rm110.00 biasa dan aircon rm160.00 semalam.

Nora Lodge (Dusun Nora) terletak di lereng bukit Berjaya Hills (Bukit Tinggi)

Cantik...Permandangan di Nora Lodge
Nora Lodge (Dusun Nora)

Suasana di Nora Lodge (Dusun Nora)

Nora Lodge (Dusun Nora)
Nora Lodge (Dusun Nora)

Santai bersama, sambil menghirup udara petangdi Nora Lodge (Dusun Nora)

Permandangan indah di waktu pagi Nora Lodge

Nora Lodge (Dusun Nora)

Permainan untuk kanak-kanak pun ada di Nora Lodge (Dusun Nora)

Berehat sambil berangan, memang best

Untuk sampai ke kawasan penginapan ini, kami melalui jalan naik ke Bukit Tinggi dan menemui papan tanda Dusun Nora di sebelah kanan jalan. Laluan ini memang adventure sebab melalui tepi dusun durian masa kami tiba ke sini jalan masuk ke Dusun Nora ni berlopak dan berselut sikit sebab baru lepas hujan tapi tak pe sebab dah excited sangat, jalannya betul-betul tepian bukit yang curam jadi kena hati-hati la.

mula-mulanya rasa ragu-ragu juga betul ke tidak laluan ni tapi redah je lah...akhirnya kami jumpa juga tempat yang dicari. Aduhai...sungguh mengkagumkan. memang berbaloi! Seronok betul memandang ke pergunungan dan kehijauan dan kabus dan sejuk! boleh nampak jalan kat bawah tu...jika pergi pada musim buah memang bebaloi dapat makan buah-buahan kat dusun ni terutama buah durian...tapi apa kan daya kita pergi bukan musim buahan

Minum petang yang mendamaikan di Nora Lodge
Lupa pulak nak cerite pada malam harinya kami buat BBQ kalau nak sewa alatan Nora lodge boleh jugak RM 15.00 untuk satu kepala ...bakar ayam, sotong, Ikan talapia...fuuuhh memang best....makanan dan alatan membakar kami bawa sendiri dengan cita rasa sendiri sehingga menjilat jari...makan sambil tengok bola Pahang lawan JDT. Pahang Menanggg.



14 March, 2015 sekali lagi aku kemari dengan suasana yang berbeza. Disebabkan kami kesini pada musim cuti sekolah makanya kena la bayar lebih RM200 untuk satu malam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan