Sabtu, 1 November 2014

Percutian di Bukit Tinggi 3 (Japanese Village)

1 November, 2014 hari yang sama di Bukit Tinggi Berjaya Hills. Kami ke Japanese Village tiada bayaran dikenakan cuma kena mendaki bukit sikit, kalau kereta manual guna gear 1 la.

Parking Lots Japanese Village
Ia adalah jalan yang sangat curvy dan curam untuk ke Perkampungan Jepun. ruang letak kereta yang mencukupi untuk anda untuk meletak kereta anda di sini tanpa apa-apa caj yang diperlukan. Selepas anda meletakkan kereta anda, anda perlu berjalan kaki ke bukit selama 10 minit untuk sampai ke Jepun Tea House. Udara di sini adalah sejuk dan angin sepoi-sepoi bahasa. Anda akan merasa aman apabila anda berada di sini.
Permandangan dari atas bukit.. Japanese Village Bukit Tinggi untuk ke atas kita kena mendaki anak tangga untuk naik ke atas.

Japanese Village Bukit Tinggi
Suasana perjalanan menuju Japanese Village
Berehat tanda kepenatan mendaki
Perjalanan yang terindah
Menuju puncak Japanese Village
Japanese Village
Melangkah melalui pintu masuk desa dan berjalan kaki ke perkampungan Jepun membawa kita melalui taman yang indah untuk air terjun, atas jambatan merentangi kolam koi dan sehingga ke Jepun Tea House. Setiap butiran yang anda lihat menangkap semangat ketukangan Jepun paling otentik. Terletak 3,500 kaki di atas laut, Kampung Jepun adalah yang pertama seumpamanya di luar Jepun. Taman ini telah dirancang dan direka oleh arkitek Jepun yang terkenal, Encik Kaio Ariizumi dan dibina oleh sepasukan 22 tukang mahir dari Jepun.

Japanese Village
Suasana seperti di Negara Jepun
Suasana yang Terbaik
Sungguh mendamaikan

Seterusnya kami turun balik ke tempat parking kereta dan terus menuju ke Dusun Nora (Nora Logde.. Untuk berehat dan makan tengahhari serta bermalam di situ.

14 March, 2015 sekali lagi aku kemari dengan suasana yang berbeza.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan